vaij

Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Mina tankar

Av Vaij - 26 februari 2011 15:49

Hur kunde klockan bli fyra så snabbt?? :S Helt sjukt, tiden går så fort och det är redan sista helgen i Februari. Hela tiden längtar man till något. Det är inte alltid man vet exakt vad det är man längtar efter.. men man tänker mycket på framtiden och längtar till när "allt blir bra" eller till "man får träffa den personen" eller till "en tenta är över" Det är alltid som det är något man ser fram emot, inte alltid kanske, men ofta. Man vill liksom att något som är jobbigt NU ska blir bra och gå över och så längtar man ju till den dagen. Och det är inte alls konstigt att det är så MEN vi glömmer leva i just den "situationen" eller "tiden" vi är i. Det är viktigt att stanna upp ibland och tänka över hur man lever egentligen. För man blir inte glad över att hela tiden längta. Det finns små saker i livet som egentligen inte är så små. Men man tror det för man längtar bara till de "stora" sakerna/händelserna. Svårt att förstå vad jag menar kanske men små detaljer i vardagen som man tar förgivet, som att sitta och äta en god middag med familjen eller att sitta i soffan och kolla på en bra film med någon man tycker om och bara ta det lugnt, eller ett träningspass som gör dig helt slut. Alltså helt enkelt sådant som man mår bra av. Det är viktigt att njuta av sådanna saker. Istället för att hela tiden längta efter något. Leva i nuet.


Vad jag även menar med leva i nuet är att se till att man gör saker man tycker om att göra. Många tänker "nåndag ska jag sluta röka, men inte idag" eller "nåndag ska jag bli vän med henne igen, men inte nu" eller "nåndag ska jag springa maraton" eller "nåndag ska jag fixa ett jobb" Ja jag kan komma på massa med saker som ni märker! MEN låt den dagen vara idag och inte nåndag. För nåndag brukar ibland inte blir av, eller så blir det försent.. för man vet aldrig vad som kan hända här i livet. Vi måste blir bättre på att ta vara på tiden vi har. TID är så dyrbart! Du får aldrig tid tillbaka. Tiden ökar aldrig. Du har bara en TID. Längta inte till någon annan tid! Du vet inte när tiden tar slut..


Om man vill något, om man verkligen vill att något ska bli av eller hända. Då lovar jag att det händer! Viljan är det starkaste. För vill du verkligen så kan du få saker och ting att gå igenom. Det gäller att kämpa, och vill man då kämpar man stenhårt, ända tills man fått det att hända, ända tills man genomför det man vill! Det går!!


Ta vara på varandra och våran tid vi har. Man kan alltid få mer pengar, mer vänner, mer saker och prylar. Men den tiden du har kan du inte få mer utav!


Detta kan låta både negativt och positivt. Men jag har tänkt på vissa saker på senaste tiden. Jag har längtat mycket till framtiden och till en annan tid. När jag var barn, ville jag bara bli vuxen för livet som barn tyckte jag var jättejobbigt. och det finns fortfarande mycket jag längtar till och vill ska hända som jag själv kan göra något åt. Vad är det som stoppar mig?? Jag tänker inte låta nåt stoppa mig från det mer. Jag ska se till att det jag längtat till blir av!!


Det jag har skrivit om nu, om tiden och att vi borde göra det vi vill och längtar till och det som får oss att må bra. Att kämpa för det vi vill och inte låta saker och ting stoppa oss, det tror jag är meningen med livet. 

 
 
Ingen bild

1 av de 2 bästa av 4 möjliga : )

27 februari 2011 12:20

Hej...
Orkar inte skriva nåt så trött o ont har jag :( men vill ändå änstränga mig så du vet att jag finns här och att jag läser.

Du har helt rätt,håller med.Det låter enkelt och det är rätt enkelt när man är ung o har livet framför sig som du har : ),det ska du ta vara på !!
Tänk igenom valen du gör för en vacker dag så undrar du varför du gjorde just de valen som senare kommer att sätta spår o påverka resten av ditt liv och då är det skönt att veta varför.
Jag vet inte varför och det är jobbigt.
Synd att man inte är lika klok när man är 20 som man är när man är 34 tänk vad mycket man kunde ha ändrat på då.Fast det är väl meningen att man ska lära sig med just tiden fast oftast så är det liksom lite försent när man kommer på det.Inget är försent säger många,men vet du ens sak?Det låter bra o säga så men en del saker blir faktiskt försent.
Äh jag orkar inte ens skriva mer,pallar inte bli djup idag el att sätta ord på mina känslor det kräver energi som jag inte har.Men jag vet vad jag känner och ändå vet jag inte vad jag vill.
Det är svårt mycket svårt när det inte längre bara handlar om en själv ,mina val kommer att påverka minst 4 andra personer.Jag måste tänka på först hur jag vill ha d o varför och sen på vardera av de andra 4 oxå ,en i taget och till slut så vet man varken ut el in längre.
Jag vill och jag vill inte.
Orkar inte ens tänka längre,orkar inte känna efter för då måste man bestämma sig.
Bättre att bara låta den där tiden att gå??
Fast då sitter man ju där man började att man inte vet o att valen som var noggrant uttänkta el bara blev påverkar o sätter spår.... Vilket hjul jag hamnat i.
Förlåt för mitt tråkiga o nedstämda inlägg.
Jag har mycket jag är glad o tacksam för men man orkar vara på topp alltid.

Men jag vet att jag älskar mycket och en av d jag älskar är du finaste finaste lillasyster såå otroligt mycket.
Du har din alldeles egena plats i mitt hjärta....

Vaij

1 mars 2011 20:26

Hej min kära syster.. Ja du låter lite nedstämd.. men mitt inlägg kan uppfattas lite nedstämd också..

Jag förstår såklart att det är svårare att tänka så när man har mer ansvar och så. Men fortfarande så kan man tänka över det jag har skrivit lite oftare.. för även om man inte kan leva så fullt ut så kan man iaf ändra på vissa saker som man annars inte tänkt ändra på för att man kanske känner att det inte är någon idé.

Mycket av det som jag skrivit i mitt lägg kommer från inspiration från dig ska du veta.
Jag tycker att du är en sån härlig person som verkligen försöker njuta av allt som går att njuta av. Och du vill kämpa och du gör det för det du vill. Du är så rolig och jag gillar din humor och galna stil som du kan få ibland. Det ger mig insipration och jag tänker på sånt som jag inte tänkt på förut.
Du har gjort sådanna ändringar i ditt liv för att må bra och det är en kraft som jag också vill ha!

jag gillar att du är seriös inom vissa områden men även kan vara oseriös och "avslappnad".

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vaij - 4 juli 2011 21:03

Då har man typ börjat blogga igen, fast nu läser ju ingen min blogg eftersom jag inte skrev på skitlänge!.. Jobb jobb och mera jobb..   idag träffade jag L, det var myyyys.. vi fikade efter att ja slutade och tog sen en promenad. Som vanligt så s...

Av Vaij - 2 juli 2011 00:26

Har inte bloggat på evigheter, alltså verkligen evigheter!!! Men nu skriver jag iaf :) Sommarlov men inte njuter man för det.. jobbar heltid ända till skolan börjar.. :/ Menmen vill man ha pengar så vill man. :P Har bara ångest när det är fint väde...

Av Vaij - 27 mars 2011 09:22

Godmorgon :)   Nu har tiden ändrats en timme fram. Så det blir ljusare på mornarna.. hiIi :D Våren har typ kommit även fast det fortfarande är rätt kyligt ute.. men jag har längtat sååååååå till varmare tider..   Tanya sover och hon kommer ...

Av Vaij - 26 mars 2011 18:35

hej igen :)   Mamma som var hos en väninna ringde mig imorse efter att jag skrev förra blogginlägget och tyckte att vi skulle åka till Mio en snabbis för att kolla på soffbordet igen som vi tänkt på att köpa. Så jag tog en macka snabbt, duschade ...

Av Vaij - 26 mars 2011 09:49

Ja det var väldigt länge sen som jag skrev här men som vanligt så har jag haft mycket att göra. Har flyttat nu ihop med mamma, har bott här i 2 veckor nu och det känns jätte bra :D Så skönt att ha mamma hemma :). Nu bor mormor också med oss och det ä...

Presentation


Jag kan förlåta men jag kan aldrig glömma.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards